Logowanie
podaj login i hasło wykorzytywane w e-uczelni UŁa
Użyte połączenie loginu i hasła nie jest prawidłowe.
Stanowisko:
Specjalista(-ka) ds. kampanii
Rodzaj oferty:
Oferta pracy
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę
Nazwa firmy:
Stowarzyszenie Otwarte Klatki
Data wyganięcia oferty:
2024.02.25
Miejscowość:
cała Polska
Ogłoszenie skierowane do:
Studentów wydziału prawa i administracjiStudentów wydziału ekonomii i zarządzania
aplikuj aplikuj
https://kariera.lazarski.pl/pl/praktyki/?tx_powermail_pi1[field][offer_id]=46374&tx_powermail_pi1[field][offer_position]=Specjalista%28-ka%29%20ds.%20kampanii&tx_powermail_pi1[field][offer_company]=Stowarzyszenie%20Otwarte%20Klatki&tx_powermail_pi1[field][offer_email]=
Stowarzyszenie Otwarte Klatki jest powstałą w 2012 roku ogólnopolską organizacją zrzeszającą osoby, które chcą zmienić los zwierząt hodowlanych.
Od 2018 roku jesteśmy częścią Anima International — działamy w Polsce, Wielkiej Brytanii, Danii, Francji, Ukrainie i Norwegii.
Wierzymy, że zmiana sytuacji zwierząt jest możliwa. Zabiegamy o lepszą ochronę zwierząt zamykanych na fermach, a także o prawo konsumentów do pełnej wiedzy na temat warunków ich życia.
Wspieramy międzynarodowe inicjatywy i jesteśmy częścią globalnych koalicji na rzecz praw zwierząt, m.in. Open Wing Alliance i Fur Free Retailer.
Zakres obowiązków:
W Otwartych Klatkach nie spoczniemy, dopóki nie zakończymy cierpienia zwierząt. Dołącz do nas i pomóż nam to osiągnąć.
Poszukujemy specjalisty(-ki) ds. kampanii – zatrudniona osoba będzie pracować przy kampanii Jak One To Znoszą, dotyczącej kur niosek, lub przy kampanii Frankenkurczak, dotyczącej dobrostanu kurczaków brojlerów. Główne obszary w pracy przy kampaniach to praca korporacyjna (negocjacje z firmami), komunikacja społeczna (media), mobilizacja społeczna (wydarzenia, akcje społecznościowe) oraz działania rzecznicze (zmiany prawne).
Metod, jakie wykorzystujemy w kampaniach, jest dużo, dlatego nie jest proste określenie, jak dokładnie wygląda praca na tym stanowisku. Zadaniem kampanierów jest takie zaplanowanie strategii kampanii i jej egzekwowanie, aby dojść do założonych celów.
Przykładowo takim celem jest zakończenie hodowli klatkowej kur niosek. W tym przypadku nasi kampanierzy podejmują szereg działań, aby to osiągnąć: prowadzą rozmowy z sieciami handlowymi, tworzą i publikują raporty rynkowe dotyczące wykorzystywania jaj klatkowych, koordynują publikacje materiałów śledczych z ferm, uczestniczą w spotkaniach odpowiednich komisji sejmowych, organizują protesty, koordynują tworzenie spotów filmowych, kontaktują się z politykami i nieustannie poszukują nowych sposobów na dojście do celu.
Prowadzenie kampanii można porównać do prowadzenia własnej firmy czy organizacji: Twoja praca nie zawsze jest przewidywalna i to od Ciebie zależy, czy wydarzą się rzeczy, które przybliżą realizację założonych celów.
Co będziesz robić?
- Współtworzyć strategię kampanii —nasze kampanie mają na celu zmniejszanie cierpienia zwierząt — będziesz współtworzyć plan, jak do tego doprowadzić. Będziesz decydować, jakie narzędzia i taktyki przyniosą kampanii największy progres, jaki rodzaj komunikacji będzie odpowiedni, na jakich podmiotach powinniśmy się skupić w działaniach.
- Zarządzać komunikacją kampanii — będziesz tworzyć plan komunikacyjny, a w razie potrzeby kontaktować się bezpośrednio z mediami. Dla naszych kampanii ważne są zarówno media tradycyjne, jak i media społecznościowe.
- Organizować wydarzenia — będziesz zajmować się organizacją konferencji, protestów, spotkań, w zależności od potrzeb kampanii.
- Robić research — będziesz budować kampanię, korzystając z rzetelnych danych i ich dobrego zrozumienia. Obejmuje to badania naukowe, dane ekonomiczne czy socjologiczne.
- Mobilizować aktywistów i opinię publiczną — będziesz zachęcać ludzi do komunikowania się z firmami czy politykami, aby pokazać społeczne poparcie.
- Koordynować tworzenie publikacji — będziesz tworzyć treści naszych raportów czy analiz.
- Uczestniczyć w negocjacjach z firmami — sieci handlowe czy producenci żywności mają duży wpływ na dobrostan zwierząt. Będziesz prowadzić z nimi rozmowy, aby firmy podejmowały odpowiednie działania.
- Pisać i dzwonić do firm — droga do poprawy sytuacji zwierząt prowadzi przez wiele rozmów telefonicznych i wiele maili.
- Uczestniczyć w działaniach rzeczniczych — będziesz brać udział np. w rozmowach z politykami czy w komisjach sejmowych.
- Poznawać jak działa świat — uczynisz swoją misją zrozumienie świata takim, jakim jest, a nie takim, jakim pragniesz, aby był.
- Doświadczać frustracji — będziesz się martwić, że nie działamy lepiej i wykorzystywać tę frustrację do ulepszania naszej organizacji.
- Kwestionować pomysły — będziesz kwestionować powszechną wiedzę, a zwłaszcza własne pomysły, aby nasze wyniki były zawsze tak dobre, jak tylko mogą być.
- Optymalizować swoją pracę — będziesz stale pogłębiać swoją wiedzę — zarówno o poszczególnych obszarach aktywizmu na rzecz zwierząt, jak i o tym, jak działa świat — i odczuwać satysfakcję z tego procesu.
- Podejmować decyzje w obliczu niepewności — będziesz działać nawet wtedy, gdy nie posiadamy wystarczających danych.
- Porzucać projekty — będziesz zmieniać swoje cele, gdy będzie to miało sens, bez względu na zainwestowany już czas.
- Respektować innych i im ufać — będziesz ufać intencjom innych w organizacji, pomimo wielu rzeczy, które będą nas dzielić oraz wspierać osoby, zarówno, gdy im się powodzi, jak i wtedy, gdy odnoszą porażki.
- Będziesz samodzielnie poszukiwać informacji — będziesz działać w dużym stopniu niezależnie, co będzie wymagało od Ciebie pozyskiwania oraz weryfikowania informacji.
- Popełniać błędy — będziesz przyznawać się do swoich błędów bez wstydu, z chęcią wyciągania z nich wniosków.
Wymagania:
Czego od Ciebie wymagamy?
- Głębokiego przekonania do misji Otwartych Klatek.
- Dużej elastyczności czasowej. Tak jak oferujemy dużą elastyczność w zakresie godzin pracy, tak samo potrzebujemy Twojej elastyczności. Musi odpowiadać Ci gotowość do pracy w normalnym wymiarze (40 godzin / tydzień), z czego część może odbywać się w niestandardowych godzinach, aby dostosować się do różnic w strefach czasowych, godzin działania wolontaryjnych aktywistów i niespodziewanych wydarzeń.
- Nie zachowywania się jak dupek. Oczekujemy, że będziesz traktować innych z szacunkiem, przyzwoitością i współczuciem — nawet adwersarzy.
- Wysokiej etyki pracy. Jesteśmy nastawieni na działanie — aktywizm jest naszą pasją i jedną z głównych motywacji w życiu. Aby pasować do naszej kultury, musisz być osobą, która jest proaktywna i lubi pracę.
- “Growth mindset”. Nikt nie wie, jak naprawić świat, więc potrzebujemy osób, które chcą się nieustająco rozwijać. Ciągle staramy się być lepsi w naszym aktywizmie, ale także jako ludzie.
- Dopasowania do kultury częstego feedbacku. Musisz odnajdywać się w kulturze skoncentrowanej na bezpieczeństwie psychologicznym poprzez ciągłe dawanie i otrzymywanie szczerych i bezpośrednich informacji zwrotnych, jak również reagowania, gdy coś nie jest w porządku.
- Pragmatycznego myślenia o konsekwencjach działań. Zmiana, o jaką walczymy to maraton, a nie sprint i dlatego zawsze myślimy o bezpośrednich i pośrednich oraz krótko- i długofalowych efektach naszych działań.
- Umiejętności rozumowania i komunikowania swojego myślenia. Podejście oparte na dowodach, intelektualna pokora i umiejętność dzielenia się swoim rozumowaniem z innymi to cechy niezbędne do działania w naszej organizacji.
- Znajomości języka angielskiego w mowie i piśmie w stopniu komunikatywnym. Działamy w ramachmiędzynarodowej organizacji Anima International oraz w światowym ruchu prozwierzęcym, gdzie komunikujemy się po angielsku.
- Dużej asertywności i kierowania się wartościami Otwartych Klatek. Musisz charakteryzować się wysokim przywiązaniem do wartości i zasad, by nie zamiatać problemów pod dywan.
- Nastawienia na cel, sprawczości i proaktywności. Działania kampanijne muszą nas przybliżać do założonych celów, nawet jeśli napotykamy liczne przeszkody.
- Wysokich umiejętności komunikacji w mowie i piśmie. Prowadząc kampanię, musisz tworzyć wiele treści pisanych, jak również odbywać rozmowy telefoniczne z firmami czy politykami.
- Umiejętności planowania i zarządzania projektami. Ważne jest, abyś umiał(a) sporządzić plan i strategię kampanii, ale równie ważne jest egzekwowanie założonych planów i pomysłów.
- Zdolności negocjacyjnych. Twoja praca będzie w dużej mierze składać się z negocjacji. To zarówno rozmowy z konkretnymi firmami czy politykami, jak i budowanie narracji w komunikacji społecznej.
- Dobrego zrozumienia działań i motywacji innych osób. Prowadząc kampanię musisz umieć zrozumieć punkt widzenia innych stron negocjacji.
- Kreatywności lub umiejętności tworzenia kreatywnego środowiska. Prowadzenie kampanii wymaga nowych pomysłów i podejmowania ryzyka ich realizacji.
- Umiejętności zarządzania ludźmi. Nawet jeśli nie jesteś liderem zespołu kampanijnego, to w pracy kampaniera regularnie będziesz organizować i nadzorować pracę innych osób. Będziesz również mobilizować aktywistów do angażowania się w kampanię.
- Ciekawości poznawczej. Dobrymi kampanierami są osoby, które chcą uczyć się nowych rzeczy i są zainteresowane poznawaniem nowych perspektyw.
- Otwartości na konflikt. Kampanierzy organizacji prozwierzęcych działają przeciwko potężnemu przemysłowi, a przez to stają się stroną w konflikcie społecznym.
Benefity:
Co zyskujesz, pracując w Otwartych Klatkach?
- Pracę z misją — pomagasz budować lepszy świat dla zwierząt.
- Czas — masz mniej ograniczeń czasowych, działając dla zwierząt na pełen etat, w porównaniu z działaniem w swoim wolnym czasie.
- Wysoką elastyczność — pracujesz zdalnie, z domu i samodzielnie rozliczasz się ze swojego czasu i obowiązków.
- Zaufanie — masz dużą dowolność w działaniu, ponieważ bierzesz na siebie odpowiedzialność za organizację — ufamy, że zatrudnione osoby będą robić to, co dla niej najlepsze.
- Autonomię — doświadczysz wolności i niezależności w podejmowaniu decyzji.
- Transparentność — masz wgląd w pracę oraz decyzje innych, tak samo, jak osoby budujące organizację mają wgląd w twoją pracę.
- Szczerą kulturę pracy — będziesz wiedzieć, co robią twoi koledzy i koleżanki i co tak naprawdę myślą.
- Wiedzę — poznasz i otrzymasz wsparcie od osób, które od wielu lat walczą o zwierzęta.
- Możliwość rozwoju — będziesz się uczyć każdego dnia i będziemy zachęcać Cię do testowania swoich umiejętności.
- Zdolność do wpływania na organizację — będziesz otwarcie wyrażać swoje zdanie i w ten sposób wpływać na to, jaką organizacją jesteśmy.
- Śmiech — będziesz mieć okazję i przestrzeń, żeby się odprężyć i wyluzować — wiemy, że aktywizm może być czasami przytłaczający, dlatego ważne jest dla nas, aby to zrównoważyć odpowiednią atmosferą w organizacji.
- Przejrzyście ustalone wynagrodzenie — otrzymasz wynagrodzenie za swój aktywizm. Gwarantujemy umowę o pracę. Nasze stawki nie są negocjowalne.